Вони змогли. Історії переможниць грантової програми «Я зможу»

Вони змогли. Історії переможниць грантової програми «Я зможу»

Катерина Лісова, «Козяча ферма двох Катерин»

 

Війна на Сході України, знищений вогнем будинок у карпатському селі, переїзд на пусте місце в Тухлю з глухого гірського села Орів та інформація про гранти для переселенців – усе це разом стало причиною появи ідеї про козячу ферму навесні 2016 року. Чотири гранти і велике бажання стати на ноги після багатьох стресів і втрат дали можливість двом жінкам-вдовам почати реалізацію свого задуму.

 

На початку 20-го року почалося третє випробування на міцність жіночому тандему східнячки і західнячки, двох Катерин. Пандемія трохи відтермінувала зміну цільового призначення отриманої у власність землі і початок розробки великого проєкту контактної ферми свійських тварин, сироварні і туристичного майданчика в Тухлі, куди перевезли ферму наприкінці 2017 року.

 

Але бажання вижити превалює. Домовилися за корми в борг, започаткували вирощування бройлерів на натуральних кормах, збільшили кількість курей-несучок (туристи викупають ще теплі яйця з гнізда). Почали розводити овечо-бараняче стадо м’ясних порід. Залучили селян, які теж залишилися без заробітку за кордоном, до збору трав та ягід на чаї та сиропи. Всю викуплену сировину переробляємо, фасуємо і пропонуємо туристам та постачаємо у Львів через кооператив Фермерська Родина, що об’єднав відомі фермерські господарства Львівщини. Тепер задумалися над створенням кооперативу на місці, щоб стимулювати селян відновлювати тваринництво, залучати до переробки сировини з карпатських лісів.

 

П’ятий грант «Я зможу», можливо, виграли завдяки нашій історії. Нам навіть туристи кажуть, що ми ферма з історією. Почати щось без даху над головою, без елементарних побутових речей і за 3 роки мати нехай і невелике стадо, птахів, а головне – шанувальників і власний бренд Двох Катерин – то наша story. І звісно, бажання досягти більшого в житті, скільки б його не залишилося нам.

 

Коли побачили інформацію про грант саме для жінок, переповнилися радістю. Відчуття, немов мати пригорнула до грудей. Це надихає! Підтримка великими брендами малого підприємництва дає шанс багатьом реалізувати свій задум. Піднятися після падіння. Повірити у свої сили. Жінкам часто не вистачає саме віри в них.

 

Поради жінкам важко давати, але… Вірити у свої сили. Пам’ятати, що більшість проблем сидять в наших головах. Робити крок за кроком до своєї мети, а Всесвіт підтримає наполегливих і сміливих.

 

Світлана Льонюшкіна, ландшафтна компанія «Зелене Життя»

 

Якось мені до рук потрапив журнал «Мой прекрасный сад» – і це змінило моє життя. Наша ландшафтна компанія «Зелене Життя» працює з 2011 року. На сьогодні у нас є торгівельний майданчик з продажу рослин, три інтернет-магазини, теплиця. Також ми надаємо ландшафтні послуги і плануємо створення розсадника контейнерних рослин, який ми презентували у грантовому проєкті й перемогли!

 

Якщо будь-яка людина дуже прагне чогось і робить для цього все можливе – у неї обов’язково все вийде. Я в цьому впевнена і щоразу в цьому переконуюся. Коли я починала власну справу, ні хвилини не сумнівалася в тому, що роблю правильний, свідомий вибір. Я відчувала, що «я зможу», коли ми впроваджували нові напрямки, бо зрештою немає нічого неможливого, якщо ти прагнеш цього всім серцем і робиш усе можливе.

 

Місія «Зеленого життя» – робити навколо  світ чистіший та красивіший. А людей добрішими та щасливішими. Власне це і моя місія – і я тішуся, що знайшла її. Маю велике бажання перемагати знову й знову та втілювати свої плани та цілі у життя. І щиро радію, що в Україні є проєкти й люди, готові підтримати жінок-підприємниць.

 

Жінкам, які починають власну справу, раджу не боятися почати. Повторюйте «я зможу», дійте, вчіться новому та отримуйте задоволення від цього.

 

 

Аліна Долініна, «Have A Rest»
 

Have A Rest — це бренд смарт-валіз та аксесуарів для подорожі. Ідея створити його з’явилась, коли ми з подругами поїхали на вікенд у Амстердам. Саме тоді я дещо збагнула. Дівчатам бракує валізи, яка б вирішила питання постійно розрядженого телефону, убезпечила від понаднормової ваги багажу і була інстаграмною. Через деякий час я побувала на профільній виставці в Китаї. Надихнувшись там, поверталась додому, вже маючи в голові чітке бачення свого бренду. Це було восени 2017-го.
 

Пандемія дуже яскраво показала нам, що люди обирають ті бренди, які дарують емоції і розділяють з ними однакові цінності. Наприклад, під час локдауну, коли ніхто нікуди не літав, у нас продовжували купувати валізи — собі та на подарунок. Це дуже надихало та підтримувало. Окрім того, ми почали максимально концентруватися на онлайні, завдяки чому робота там вийшла на новий рівень. Дійшли руки опанувати навіть Тік Ток. Третє вагоме рішення за час карантину — ми почали активно розвиватися в напрямку sustainable fashion, що й спонукало нас взяти участь у програмі «Я зможу!».
 

Думаю, нам вдалося перемогти завдяки трьом речам. По-перше, наша ідея виявилась на часі — ми плануємо створювати аксесуари для подорожей з тканини із переробленого пластику. Світ рухається у бік свідомого споживання, і нам важливо підтримувати цю тенденцію. По-друге, перемога стала можливою завдяки команді, яка завжди підтримує усі мої навіть найнесподіваніші ідеї. По-третє, я вірю, що потрібно завжди діяти з любов’ю — це одна із базових цінностей нашого бренду. Якби треба було дати одну-єдину пораду, я б обрала саме цю: дійте з любов’ю!
 

Дуже надихає, що такі великі компанії, як Coca-Cola, готові підтримувати малі бізнеси та жіноче підприємництво. Адже усім потрібна підтримка, особливо на початку шляху.
 

Проєкт «Я зможу!» має на меті створення нових можливостей для жінок, стимулювання розвитку жіночого підприємництва та зростання економічної незалежності жінок. Проєкт реалізується з 2017 року за підтримки Фундації Кока-Кола.